Onze trouwambtenaren

De buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS) sluit het huwelijk of het geregistreerd partnerschap. In Soest zijn vijf trouwambtenaren die huwelijken kunnen voltrekken en partnerschappen kunnen registreren.

Van links naar rechts: Joke Erasmus-Kooiman, Roland Jacobs, Gerdie Hooijer-van Kooten, Marlies Kruizenga en Helen van der Veldt-IJzerman

Een ceremonie op maat

Elk bruidspaar is uniek en daarom maken de trouwambtenaren van elke huwelijksvoltrekking of partnerschapsregistratie iets bijzonders. 

Een ceremonie is een bijzondere gebeurtenis, met een terugblik en vooral een blik vooruit. De trouwambtenaren vinden het een eer hieraan bij te dragen. 

Er is ook ruimte voor gastsprekers tijdens de ceremonie. Iemand uit uw familie- of vriendenkring kan, eventueel met hulp van de trouwambtenaar, actief bijdragen aan de ceremonie.

De trouwambtenaar neemt uiterlijk drie weken voor uw trouw- of partnerschapsregistratiedag contact met u op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek.

Zelf een trouwambtenaar kiezen

U kunt ook een benoemd, beëdigd en actief buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand uit een andere gemeente kiezen. U dient minimaal acht weken voor de huwelijksvoltrekking of partnerschapsregistratie een verzoek in via het formulier eenmalige benoeming. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Formulier eenmalige benoeming

Kosten eigen trouwambtenaar
Verzoek Kosten
Eenmalige benoeming € 74

Wat u verder moet weten

  • De kosten voor deze benoeming worden bij het bruidspaar/de partners in rekening gebracht.
  • Om de kwaliteit te waarborgen is er voor gekozen om alleen personen toe te laten die op dit moment in dienst zijn van een gemeente.
  • Bij de ceremonie is onze eigen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand aanwezig.
  • De gemeente Soest betaalt niet voor de verrichtingen van de te benoemen ambtenaar.
  • Wordt aan alle voorwaarden voor het verzoek voldaan? Dan stuurt de ambtenaar van de burgerlijke stand het benoemingsbesluit naar de benoemde ambtenaar.