Rioolverstopping

Heeft u last van een rioolverstopping? Dan moet u uitzoeken waar de verstopping zit. Zit de verstopping in het gemeentelijke deel of het particuliere deel van het riool. Om daar achter te komen, moet u het ontstoppingsputje opgraven. Dit putje zit vlakbij de erfgrens.

    Ontstopping-/ erfgrensput

    Het riool waar u verantwoordelijk voor bent loopt van de erfgrensput naar en in uw huis. Wij zijn verantwoordelijk voor het gedeelte tussen het gemeentelijk riool en de erfgrensput. Aan de erfgrensput is te zien in welk deel van het riool de verstopping zit.

    • Staat er geen water in de erfgrensput, dan zit de verstopping in uw eigen riool. U moet dan zelf zorgen dat de verstopping verholpen wordt. U belt daarvoor een loodgieter of ontstoppingsbedrijf.
    • Staat er water in de erfgrensput, dan zit de verstopping in het gemeentelijk deel van het riool. Wij zijn dan verantwoordelijk voor het oplossen van de verstopping. Bel in dat geval de gemeente. Er komt dan binnen 4 uur een aannemer bij u. De gemeente betaalt de kosten om de verstopping te verhelpen.

    Hoe kan mijn erfgrensputje vinden?

    Het ontstoppings-/ erfgrensputje kunt u vinden aan de hand van rioolaansluitingkaartjes. Het putje ligt op een diepte van 0,50-0,70 meter.

    Rioolaansluitingkaartjes inzien

    Staat er water in de erfgrensput?

    Dan kunt u tijdens openingstijden bellen naar (035) 609 34 11.

    Komt u buiten de openingstijden erachter dat het gemeentelijke deel van het riool verstopt is? Neem dan contact op via (035) 609 37 47.

    Storing in uw druk- en vacuĆ¼mriolering

    Als u een storing in uw druk- en vacuĆ¼mriolering heeft, dan kunt u dag en nacht bellen naar telefoonnummer: (035) 609 36 39. Spreek uw naam en telefoonnummer duidelijk in op het antwoordapparaat. Dan bellen wij u zo snel mogelijk terug.