Ervaren Beleidsadviseur Sociaal Domein – Projectleider (32 à 36 uur per week)

Soest zoekt durf en drive

De Gemeente Soest is een dynamische gemeente die van de gebaande paden durft af te wijken.
Dit blijkt onder meer uit het coalitiemotto ‘Duurzaam en daadkrachtig’ en de kernwaarden ‘durf & drive’. De gemeentelijke organisatie is open en ontwikkelingsgericht en bestaat uit ongeveer 230 medewerkers.

De gemeentelijke organisatie speelt actief in op ontwikkelingen in de samenleving en geeft invulling aan andere vormen van samenwerking binnen en buiten het gemeentehuis. Uitgangspunt in de aanpak is ‘lerend ontwikkelen’, waarbij slagvaardigheid, flexibiliteit en eigen  verantwoordelijkheid belangrijke kenmerken zijn. De organisatievisie 2020 is een belangrijk fundament voor de doorontwikkeling van onze organisatie. Om onze klant, de inwoner en ondernemer van Soest, optimaal van dienst te zijn houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel. Hiervoor hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek uitsteken voor inwoner en organisatie.

De afdeling

De functie van Beleidsadviseur Sociaal Domein - Projectleider is ondergebracht bij de afdeling Samenleving. Deze afdeling is volop in beweging. We spelen in op alle ontwikkelingen die op ons afkomen en maken als afdeling een ontwikkelingstraject door om zo goed mogelijk aan te sluiten op de veranderende samenleving. De afdeling omvat verschillende beleidsgebieden, waaronder: Wmo, Jeugd, Werk & Inkomen, Welzijn, Openbare Orde en Veiligheid, Onderwijs, Sport, Cultuur, Volksgezondheid, Accommodaties en Grondzaken. Binnen de afdeling Samenleving werk je samen met ongeveer 35 collega’s.

Wat ga je doen?

Je bent inzetbaar op alle beleidsonderdelen van het sociaal domein, maar voorlopig ga je je vooral bezighouden met verschillende projecten. Dit kan van alles zijn: bijvoorbeeld een projectmatige wijkaanpak, vluchtelingenbeleid, de transformatie binnen het Sociaal Domein of voor Wij zijn Soest. We vinden de vragen vanuit de samenleving belangrijk. De invulling van de functie kan dus altijd veranderen.

Wat vraagt dat van je?

Als Beleidsadviseur Sociaal Domein – Projectleider zie je het als een grote uitdaging om samen met je collega’s invulling te geven aan de veranderingen in het sociaal domein. Overzie en signaleer je de ontwikkelingen in het werkveld en kun je deze duiden en samenbrengen. Je geeft leiding en sturing aan projecten binnen het Sociaal Domein en stuurt op samenhang. Ook begeleid, adviseer en signaleer je ontwikkelingen van tactisch en strategisch beleid op het werkterrein van het project. Dit doe je in opdracht van het gemeentebestuur, op integrale open en interactieve wijze. En zoek je de samenwerking en afstemming op met collega’s, inwoners, instanties en andere belanghebbenden.

Wie zoeken wij?

Een authentieke, sprankelende en inspirerende persoonlijkheid. Ben jij:

  • innovatief en durf je buiten kaders te denken?
  • enthousiast en benader je het werk met een brede blik?
  • flexibel en daadkrachtig?
  • een goede samenwerker, die op gepaste momenten invloed durft uit te oefenen en goede adviesvaardigheden heeft?
  • een vlotte schrijver?

En ben jij iemand die:

  • een belangrijke bijdrage levert aan de veranderende maatschappelijke ontwikkelingen door met een hands on-mentaliteit, oplossingsgericht te werk gaat?
  • jouw netwerk effectief inzet?
  • een afgeronde opleiding op hbo- of wo-niveau heeft met minimaal drie jaar werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving?
  • kennis en ervaring heeft als projectleider in het Sociaal Domein?
  • werkelijk iets toe te voegen heeft aan de afdeling Samenleving?

Lees dan snel verder!

Wat bieden wij?

Een uitdagende baan in een organisatie en team dat volop in ontwikkeling is. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei.  Deze functie behoort bij het generieke functieprofiel van Beleidsadviseur A en is gekoppeld aan functieschaal 10a. Afhankelijk van je ervaring en opleiding verdien je tussen € 3.080 en maximaal € 4.541 bruto per maand bij een fulltime (36 uur) dienstverband. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijke aanstelling voor één jaar waarbij na dit jaar in de regel bij goed functioneren, een goede beoordeling en ongewijzigde omstandigheden de tijdelijke aanstelling wordt omgezet naar een vaste aanstelling.

Verder ontvang je naast het salaris ook een vrij besteedbaar budget: het Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is 17,05 % over je salaris. Met het IKB beschik je over keuzevrijheid en eigen zeggenschap over deze financiële ruimte. Je kunt hiermee keuzes maken die passen bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen.

Bovendien heeft Soest een eigentijds pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden, betaald ouderschapsverlof, het kopen en verkopen van verlofuren, flexibele arbeidsvoorwaarden, bedrijfsfitness, tegemoetkoming in reiskosten woon-werkverkeer, studiefaciliteiten en bovenal een prettige, collegiale, informele en open werksfeer.

Hoe kun je reageren?

Mail je brief met CV uiterlijk zondag 26 augustus 2018 onder vermelding van vacaturenummer 18-22 naar: solliciteren@soest.nl. Je kunt je brief richten aan Carine Vollebregt, HR adviseur. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

Wanneer wij je een geschikte kandidaat vinden, maken we graag op vrijdagochtend 31 augustus a.s. kennis met je. Een eventueel tweede gesprek staat gepland op dinsdagmiddag 4 september.

Vragen?

Met vragen over het sollicitatieproces, kun je bellen met Mariëlle of Sahide van de HR administratie. Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Marnix Ruiter (teamleider Samenleving) of Patrick Schultink (afdelingshoofd Samenleving). Zij zijn bereikbaar via (035) 609 34 11.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.