Briefadres aanvragen

Verhuist u naar een instelling, bijvoorbeeld een zorginstelling of gevangenis? Dan kunt u een briefadres aanvragen. Uw post gaat dan naar een ander adres, bijvoorbeeld naar een familielid, vriend of kennis.

Briefadres aanvragen

U kunt alleen een briefadres aanvragen als de briefadresgever in de gemeente Soest woont.

Vult u de aanvraag samen met de hoofdbewoner van het briefadres in? Dan logt u beiden in met DigiD.

Vult u de aanvraag alleen in, dan heeft u een ingevulde toestemmingsverklaring (pdf, 82 KB) nodig en een kopie van het identiteitsbewijs van de hoofdbewoner van het briefadres. Deze twee bijlagen voegt u toe tijdens de aanvraag.

Briefadres aanvragen

Briefadres regelen voor iemand anders

Bent u mantelzorger en wilt u een briefadres voor uw naaste aanvragen? Online kan dit alleen met de DigiD van de persoon die het briefadres nodig heeft.

Heeft of weet u deze niet, dan kunt u ook samen een papieren aanvraagformulier (pdf, 94 KB) invullen. De persoon die het briefadres nodig heeft, ondertekent de aanvraag.

Hoe beoordeelt de gemeente uw aanvraag?

De gemeente controleert:

  • of de hoofdbewoner van het briefadres op het opgegeven adres staat ingeschreven
  • of u als aanvrager van het briefadres volgens de 'Regeling briefadres gemeente Soest 2018' een briefadres kunt krijgen

Binnen 6 weken krijgt u een brief waarin staat of u een briefadres krijgt.