Dit kan duidelijker
We willen graag duidelijke taal gebruiken. Helaas lukt dat nog niet altijd. Ontvangt u een onduidelijke brief, e-mail, of andere tekst van ons? Stuur het naar ons terug! U ontvangt dan binnen tien werkdagen een duidelijkere tekst. U kunt de tekst online terugsturen of per post. Of vraag ons om u terug te bellen.
Uw privacy
Wilt u een duidelijkere tekst terugkrijgen? Dan kunt u niet anoniem blijven. Uw gegevens zijn alleen bekend bij medewerkers van de afdeling Communicatie en de collega die de brief heeft geschreven. Wilt u wel anoniem blijven? Dan ontvangt u geen nieuwe tekst. Wel vragen we de collega die de brief heeft geschreven te werken aan duidelijke teksten.
Geen bezwaar of uitstelÂ
Uw melding geldt niet als officieel bezwaar op een besluit van de gemeente. Ook krijgt u geen uitstel van het besluit en de bezwaartermijn. Wij herschrijven het deel van de brief of e-mail dat u onduidelijk vindt. Dat zegt niets over de inhoud van de tekst.
Heeft u vragen over de inhoud van de brief of e-mail?
Neem dan contact op met de contactpersoon die bovenaan de brief staat.
Terugsturen via een online formulier
U kunt uw brief online naar ons terugsturen.
Denk hierbij aan het volgende:
- Geef op de brief of in de e-mail aan welke tekst u onduidelijk vindt.
- Maak uw persoonlijke gegevens (namen, nummers, bedragen, etcetera) zwart.
- Laat in een brief de volgende gegevens van de gemeente staan: onderwerp, behandelaar, zaaknummer, datum en handtekening.
- Laat in een e-mail, het onderwerp (volledig), datum en afzender staan.
- Maak een foto, of bij e-mail een screenprint van de tekst.
U ontvangt direct een ontvangstbevestiging.
Terugsturen per post
Wilt u per post terugsturen?
Denk dan aan het volgende:
- Maak een kopie, of print de e-mail.
- Geef op de brief of in de e-mail aan welke tekst u onduidelijk vindt.
- Maak uw persoonlijke gegevens zwart, zoals nummers en bedragen. Laat uw adres staan als u een nieuwe tekst terug wilt ontvangen.
- Laat in een brief de volgende gegevens van de gemeente staan: onderwerp, behandelaar, zaaknummer, datum en handtekening.
- En in een e-mail, het onderwerp (volledig), de datum en de afzender.
- Let op! Zorg dat uw e-mailadres duidelijk zichtbaar is als u een nieuwe tekst terug wilt ontvangen.
- Doe de kopie in een envelop (een postzegel is niet nodig) en stuur die naar:
Gemeente Soest
t.a.v. afdeling Communicatie
Antwoordnummer 120
3760 VB Soest
Bel ons
Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur. U belt hiervoor naar 035-609 34 11(Verwijst naar een telefoonnummer).
- Geef aan dat u een onduidelijk brief (of andere tekst) heeft ontvangen.
- Noem van een brief het zaaknummer, de behandelaar en de datum.
- En geef aan wat u het moeilijkste deel vindt van de tekst.
De schrijver van de brief, of de afdeling Communicatie belt u dan binnen twee dagen terug.