Adresonderzoek aanvragen
Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. Een adresonderzoek is een onderzoek naar de actuele woon- of verblijfplaats van personen.
Stuur post retour afzenderÂ
Wij adviseren u post van instanties, gericht aan personen die niet wonen op uw adres, meteen retour afzender te sturen. Ontvangt u post van de gemeente? Dat kan, wij zijn wettelijk verplicht om personen op het laatst bekende adres aan te schrijven. De personen staan dan nog op uw adres ingeschreven. Ook deze post kunt u retour afzender sturen.
Adresonderzoek aanvragenÂ
U vraagt een adresonderzoek online bij ons aan met uw DigiD. Het aanvragen van een adresonderzoek is gratis en duurt ongeveer 12 weken.
Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA)
Een juiste registratie van adressen van burgers is erg belangrijk. Daarom werkt de gemeente Soest mee met de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. Wij werken samen om onjuiste adresgegevens in de BRP te herkennen en te herstellen.
Meer informatie over het LAA vindt u op de website van de Rijksoverheid.
Vragen?
Heeft u vragen over het adresonderzoek of huisbezoek in de gemeente Soest? Neem dan contact op met team Burgerzaken van de gemeente. Bel op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur naar 035-609 34 11.