Documenten waarmerken
Het kan zijn dat u een gewaarmerkt kopie van een document nodig heeft. Dit is een verklaring dat de kopie van het document er precies hetzelfde uitziet als het origineel. U kunt een document onder andere laten waarmerken bij de gemeente. U krijgt een stempel en handtekening op het afschrift of de kopie.
Wilt u een document laten waarmerken?
U vraagt het waarmerk persoonlijk bij ons aan. U maakt hiervoor een afspraak. U krijgt de gewaarmerkte kopie direct mee.
Meenemen bij waarmerken
U neemt mee:
- het document mee dat u wilt laten waarmerken
- een geldig identiteitsbewijs
U kunt ook iemand machtigen
Als uw gemachtigde langskomt, moet die het volgende meenemen:
- een geldig identiteitsbewijs
- een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de aanvrager
- schriftelijk machtigingsverzoek van de aanvrager, met naam van gemachtigde en handtekening van de aanvrager
- het originele document
Kosten
Waarmerken | Kosten (euro) |
---|---|
Per document | 9,50 |
Waarmerken diploma's en getuigschriften
Voor het waarmerken van diploma's of getuigschriften kunt u terecht bij de instelling waar het diploma of getuigschrift is afgegeven en/of één van de servicekantoren van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).