Inkoop
De gemeente Soest koopt jaarlijks diensten, producten en werken in ter waarde van circa 35 miljoen euro. Deze inkopen leiden niet alleen tot mogelijke besparingen, maar geven ook zichtbare verbetering van de kwaliteit van opdrachten. De gemeente koopt in volgens haar inkoopbeleid en haar uitvoeringsregels.
In het inkoopbeleid staan de doelstellingen, uitgangspunten en kaders. De uitvoeringsregels geeft dit concreter weer.
Inkoopvoorwaarden
De gemeente Soest hanteert bij haar opdrachten de volgende inkoopvoorwaarden:
- Voor diensten en leveringen: de Algemene Inkoopvoorwaarden diensten en leveringen 2020 (pdf, 199 KB).
- Voor diensten van ingenieursbureaus en architecten: De afwijkingen van de gemeente Soest 2024 (pdf, 118 KB) en de Nieuwe Richtlijn (DNR).
- Voor software: De GIBIT 2023 en de gemeentelijke ICT kwaliteitsnormen 2023.
- Voor werken: De Uniforme Administratieve voorschriften (UAV 2012).
We streven ernaar in te kopen bij lokale ondernemers.
Civiele werken
Voor repeterende opdrachten van civiele Werken gebruikt de gemeente Soest Better Performance en selectie via groslijsten (Q-Fact).
Wilt u zich aanmelden voor onze groslijsten? Neem dan contact met ons op.