Privacy

We gaan op een juiste en precieze manier om met uw persoonsgegevens en die van uw kind(eren). We zijn hier verantwoordelijk voor volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Persoonsgegevens

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die iets over u vertellen. Wij gebruiken uw persoonsgegevens voor onze taken. Denk aan uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Zonder deze gegevens kunnen we geen contact met u opnemen als dat nodig is. Daarnaast hebben we deze gegevens nodig bij andere zaken. Bijvoorbeeld als u een paspoort of uitkering aanvraagt. 

We mogen uw persoonsgegevens gebruiken als dat mag volgens de grondslagen in artikel 6 van de AVG. Bijvoorbeeld als we iets regelen voor het algemeen belang. Of als het voor een van onze taken als overheid is. Deze taken staan in verschillende wetten. Denk aan de Participatiewet, de Omgevingswet of de Wet basisregistratie personen.

We delen alleen persoonsgegevens als het noodzakelijk is. Bij sommige van onze taken is het nodig om persoonsgegevens met andere partijen te delen. Bijvoorbeeld met het reinigingsbedrijf Midden-Nederland of andere professionele hulpverleners.

Zijn er andere partijen die voor ons met persoonsgegevens werken? Dan maken we hier eerst afspraken over. We noemen dit een verwerkersovereenkomst. Hiermee zorgen we ervoor dat de andere partij op dezelfde manier als wij omgaan met uw gegevens. En dat ze uw gegevens op de juiste manier beveiligen. Wij blijven eindverantwoordelijk voor de omgang met uw persoonsgegevens.

We nemen maatregelen zodat niemand zomaar iets kan doen met uw gegevens. We willen misbruik en verlies van persoonsgegevens tegengaan. Maar ook ongeldige toegang tot persoonsgegevens willen we voorkomen. U vindt de maatregelen in ons informatiebeveilingsbeleid. Onze maatregelen zijn volgens de geldende gemeentelijke beveiligingsnormen. Deze normen staan in de Baseline informatiebeveiliging Overheid. 

We kijken goed waarvoor we de persoonsgegevens gebruiken en hoe lang dat echt nodig is. Ook houden we ons aan de regels van de Archiefwet en de selectielijst van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

In de AVG en de Wet politiegegevens (Wpg) staan een aantal rechten. Zo heeft u het recht om:

  • uw persoonsgegevens in te zien.
  • uw persoonsgegevens aan te laten passen.
  • uw persoonsgegevens te laten verwijderen.
  • bezwaar te maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens.

Lees hier meer over op de pagina Privacyverzoek AVG of Wpg.

We hebben een overzicht van alle persoonsgegevens die we binnen de gemeente Soest gebruiken. U vindt dit overzicht in ons register van verwerkingen.

Deze privacyverklaring is voor iedereen die solliciteert bij de gemeente Soest of bij de Uitvoeringsorganisatie Bunschoten, Baarn en Soest. Dit geldt voor interne sollicitaties, open sollicitaties en sollicitaties op vacatures.

Als u solliciteert, geeft u ons uw persoonsgegevens

En tijdens het sollicitatieproces verzamelen we gegevens. 

Wij gebruiken de volgende gegevens:

  • Uw naam, e-mailadres en telefoonnummer.
  • Informatie over uw opleiding, diploma’s, werkervaring en referenties.
  • Gegevens uit gesprekken, brieven of e-mails tijdens het sollicitatieproces.

Gebruik van uw persoonsgegevens 

Wij gebruiken uw gegevens om te beoordelen of u geschikt bent voor de functie. Ook gebruiken wij uw contactgegevens om contact met u op te nemen. Bijvoorbeeld om een sollicitatiegesprek te plannen. Krijgt u de baan? Dan gebruiken we uw gegevens om een aanbod voor u te maken.

We gebruiken uw persoonsgegevens op een juiste en precieze manier. We doen dit volgens artikel zes van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Voor wie zijn uw gegevens zichtbaar?

Alleen medewerkers die een rol spelen in uw sollicitatie mogen uw gegevens inzien. Dit betreft medewerkers van HR, leidinggevenden en de medewerkers in de selectiecommissie. Tijdens de sollicitatieprocedure maken wij gebruik van software van het bedrijf Ubeeo, waarin uw sollicitatiegegevens worden opgeslagen.

Bewaren van uw gegevens

Nemen we u niet aan? Dan verwijderen wij uw gegevens op zijn laatst vier weken na sluiting van de procedure. Gaf u bij uw sollicitatie toestemming om uw gegevens langer te bewaren? Dan bewaren we uw gegevens voor toekomstige vacatures. 

Gegevens aanpassen

U kunt via het kandidatenportaal deze gegevens ook aanpassen, aanvullen, verwijderen of afschermen.

We gebruiken een goede beveiliging van persoonsgegevens. Toch kan het gebeuren dat er gegevens of informatie ergens komen waar ze niet horen. Bijvoorbeeld door een hack. Dit heet een datalek. Lees meer over datalekken, de meldplicht en wat u kunt doen als u een datalek heeft ontdekt.